STUDII DE CAZ

STUDII DE CAZ

Cu o echipa entuziasta, organizata si profesionista putem obtine orice!

CAZ 1.

Eficientizare cu 60% a bugetelor de marketing

In mai 2018, legislatia ce reglementeaza protectia datelor a fost actualizata la nivel European si aceasta a obligat agentii Economici sa recertifice acordurile consumatorilor din bazele de date existente.

Prin urmare, am primit de la client solicitarea de a realiza un proiect prin care sa curatam a baza de date, dar prin intermediul unor costuri optimizate.

Factori identificati:
  • multiple contacte ale caror date erau invalide (numere de telefon care nu mai erau active, adrese e-mail invalide) sau care nu mai erau de actualitate
  • un cost mai mare pe implementarea proiectelor de marketing si analiza incorecta a rezultatelor, raportarea realizandu-se la un set de cifre incorecte
Solutii:
  • am realizat un landing page prin care consumatorii, pe baza unui cod unic de identificare, sa isi insereze datele actualizate. Fiecare consumator se loga doar cu codul unic (avand acces doar la datele lui) si am definit campurile de date pentru care clientul a solicitat actualizarea (fiecare camp avand implementati diferiti parametri de verificare in functie de natura datelor). De asemenea, am definit un set de reguli prin care fiecare consumator era verificat cu datele existente, dupa validarea datelor, dar si reguli legate de numarul de actualizari posibile pentru a nu exista date dublate in baza
  • dupa implementarea sistemului si a metodelor de mapare a bazei a fost trimisa o prima comunicare prin email prin care consumatorii erau informati de noile modificari, cum sa isi actualizeze datele si informarea legata de stergerea datelor daca acestea nu sunt actualizate pana la o data predeterminata
  • la 5 zile dupa prima comunicare s-a retrimis email-ul catre cei care nu au raspuns dupa prima instiintare
  • la alte 5 zile, am trimis un SMS catre toti cei care nu au raspuns la primele 2 comunicari
  • am transmis mesajul pe mai multe canale de comunicare, pentru a ne asigura ca ajunge la consumatori, dar si pentru optimizarea costurilor proiectului
  • dupa finalizarea primului set de comunicari am reusit sa obtinem un status pentru aprox. 50% din baza de date (fie actualizate, fie invalide)
  • consumatorii care nu au fost actualizati in primele incercari de contactare au fost sunati din call center, datele fiind actualizate telefonic

Ce am realizat:

Actualizare baza de date 100%
Rata de succes a campaniilor + 20%
Scaderea costurilor pe campanii cu 60%
Succes campanie – 100%
Crestere cota piata cu + 3%
Cresterea bazei de date cu 65%

Caz 2.

Crestere a cotei de piata cu 3%

Unul din clientii nostri a dorit desfasurarea unei campanii de marketing prin care isi dorea, atat cresterea vanzariilor, cat si marirea vizibilitatii brand-ului in piata. Clientul ne-a comunicat premiile pe care doreste sa le acorde, produsele pentru care isi doreste campania si suma minima pentru ca un participant sa devina eligibil si ne-a solicitat ajutorul in dezvoltarea campaniei.

Propunerea noastra:
  • realizarea unei pagina de campanie prin care le sunt promovate produsele, dar va reprezenta si unul din canalele de inscriere
Pasii realizati:
  1. am redactat regulamentul campaniei, pe baza datelor de la client
  2. am realizat autentificare, dupa un acord din partea departamentului de legal al clientului
  3.  am creat o platforma web si am implementat mecanismul de inscriere, atat prin SMS, cat si prin web
  4. am generat o interfata de raportare in care sunt afisate, atat date brute, cat si statistici legate de consumatori si obiceiurile de cumparare
  5. am desemnat saptamanal extragere cu notar din participantii inscrisi in campanie, validare castigatorilor pe baza regulamentului si livrarea premiilor catre acestia prin intermediul firmelor de curierat
  6. am trimis multiple activari de direct marketing prin e-mail si SMS, pentru stimularea activitatii pe parcursul campaniei

La sfarsitul campaniei am realizat o prezentare a campaniei folosind-ne de datele organice si am venit cu propuneri pentru urmatoarele activari.

Caz 3.

Creare mecanisme de monitorizare

Intr-o piata emergenta in care interactiunile consumatorilor cu mediul digital si respectiv cu achizitia produselor din mediu online este pe o axa ascendenta, iar decizia de selectie a produselor achizitionate de consumatori are preponderenta in mediul online, din ce in ce mai multi agenti economici au deschis noi canale de promovare si vanzare a produselor.

Pentru a veni in ajutorul clientului nostru, am dezvoltat un sistem care se poate integra cu platforma clientului si poate realiza managementul interactiunilor clientilor intr-un mod automatizat oferind multiple mecanisme de montorizare.

Succes campanie – 100%
Rezultatele obtinute au fost de cinci ori mai mari decat asteptarile – Succes 100%

La DMG, nu avem retete, fiecare client fiind abordat dupa o strategie personalizata.

Au fost insa cateva lucruri esentiale de care tinem cont si astazi:
  1. Un mesaj emotionat este un plus de ajutor in comunicare
  2. Campania de mailing, dublata de cea telefonica si de emailing creste rezultatele
  3. Trainigul persoanelor din call center este esential in asigurarea succesului
  4. Inceperea campaniei in prima parte a lunii decembrie
  5. Majoritatea sponsorizarilor sunt trimise intre Craciun si Revelion

Campaniile de direct mailing au astfel un rol esential in cresterea sumelor pe care ONG-urile le au la dispozitie pentru realizarea proiectelor.

Caz 4.

Prima noastra campanie de DM pentru un ONG

Povestea noastra in domeniul ONG-urilor acum cu cinci ani, in urma unei intalniri cu echipa de fundraising a Fundatiei Regala Margareta a Romaniei. Tema intalnirii era legata de primirea unor fonduri destinate programelor de ingrijire a persoanelor varstnice. Partenerii francezi, au pus insa si o conditie legata de investirea fondurilor intr-o campanie de marketing care sa genereze un buget mai mare pentru clientul nostru.

Astfel, am ajuns la concluzia ca o campanie de marketing direct care sa genereze mai multe venituri, era solutia de care ONG-ul avea nevoie.

La DMG aveam experienta in realizarea cu succes a programelor de direct mailing directionate catre firme si persoane fizice, in beneficiul clientilor nostri, de cele mai multe ori companii multinationale. Aveam emotii pentru ca zona non-guvernamentala era pentru noi un teren necunoscut.

Provocarea noastra:

Trebuia sa gandim impreuna cu Fundatia un proiect care sa convinga firmele sa directioneze 20% din impozitul pe profit, sub forma de sponsorizare.

Pasii realizati:
  1. am ales o lista de 20.000 companii si 10.000 persoane fizice catre care sa expediem o scrisoare cu un mesaj emotionant din partea unuia dintre beneficiarii Fundatiei, o doamna singura, ajutata de voluntari cu treburile casnice si socializarea
  2. am trimis impreuna cu acesta scrisoare si un formular despre directionarea banilor si cauzele catre care se vor aloca. De asemenea, am inclus si reteta preferata de prajituri a doamnei respective
  3. am trimis plicurile in prima parte a lunii decembrie
  4. pentru ca majoritatea destinatarilor nu au raspuns in primele zile, am decis sa dublam campania de mailing cu o campanie de call-uri si e-mailing. Imi amintesc ca au fost 20 de zile de mare tensiune, pentru ca nu stiam la ce sa ne asteptam!

Am intrat in vacanta de Craciun cu inima indoita pentru ca nu aveam niciun raspuns din partea companiilor targetate. Surpriza cea mare a venit insa la intoarcerea la birou, in ianuarie, cand am aflat ca majoritatea contractelor de sponsorizare au fost trimise pe 31 decembrie.

Campania a avut succes, rezultatele obtinute fiind de 5 ori peste asteptari. De atunci am implementat peste 50 de campanii de succes pentru diferite organizatii non-guvernamentale.

CLIENTI CARE NE-AU OFERIT INCREDERE.

COMPANII
FUNDATII